Dieta w czasach kwarantanny – jak jeść zdrowo?

Dieta w czasach kwarantanny – jak jeść zdrowo?

Narodowa kwarantanna spowodowana pandemią koronawirusa sprawiła, że dostęp do siłowni, basenów czy klubów fitness jest w tym momencie niemożliwy. Zachowanie dobrej kondycji w warunkach domowych wiąże się z nie lada wyzwaniem – znacznie łatwiej ulegnąć słodkim czy słonym pokusom, kiedy wyjścia z domu ograniczamy do niezbędnego minimum. Przedłużająca się kwarantanna nie musi jednak oznaczać kilku nadprogramowych kilogramów. Zdrowa i zbilansowana dieta bogata w pełnowartościowe produkty pozwoli nie tylko utrzymać odpowiednią wagę, ale również wzmocnić odporność tak potrzebną w tym niezwykle trudnym dla wszystkich okresie. Zatem co jeść, żeby nie przytyć i czuć się zdrowo?

Zdrowa dieta: planowanie posiłków

W rzeczywistości znanej nam przed pojawieniem się koronawirusa nie zawsze mieliśmy czas na dokładne planowanie codziennych posiłków. Jest to jednak jedna z najważniejszych zasad sprzyjających zdrowego odżywiania. Obecnie, kiedy większość z nas praktykuje pracę zdalną, mamy znacznie więcej czasu na planowanie domowego menu z tygodniowym bądź większym wyprzedzeniem. Uzupełnienie diety o warzywa, owoce, ryby czy nabiał jest niezwykle istotne w kontekście utrzymania wagi na stabilnym poziomie, a nadmiar wolnego czasu to idealny moment na zmodyfikowanie dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Zdrowa dieta: catering dietetyczny

Samodzielne ułożenie zdrowego jadłospisu bogatego w cenne substancje odżywcze, witaminy i minerały wbrew pozorom nie jest wcale takim prostym zadaniem, zwłaszcza gdy zakres naszej wiedzy dietetycznej pozostawia wiele do życzenia. Dlatego warto zwrócić się do specjalistów w dziedzinie zdrowego odżywiania. Catering dietetyczny, bo o nim mowa, to świetne rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za gotowaniem, a zaoszczędzony czas wolą spożytkować w inny sposób. Catering pudełkowy pozwala przede wszystkim dostarczyć naszemu organizmowi wszelkich składników niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Dietę pudełkową możemy dostosować do swoich indywidualnych potrzeb w zależności od dziennego zapotrzebowania kalorycznego czy stylu odżywiania, dlatego wegetarianie również mogą cieszyć się pełnowartościowymi i świeżymi posiłkami każdego dnia. Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z usług cateringu dietetycznego nie tylko ze względu na wysoką jakość posiłków, ale przede wszystkim na ich różnorodność. Nuda w codziennej diecie często pcha nas w objęcia niezdrowych przekąsek, dlatego warto rozważyć dietę pudełkową.

Zobacz także: https://iksmag.pl/dla-kogo-dieta-pudelkowa/

Zdrowa dieta: tylko pełnowartościowe przekąski

Podjadać między posiłkami zdarza się każdemu, jednak przy mniejszej intensywności wysiłku fizycznego niezdrowe snacki mogą poważnie odbić się nie tylko na naszej wadze, ale również na naszym samopoczuciu i kondycji naszego układu immunologicznego. Warto zatem zamienić wysoko-przetworzone batony, słodkie napoje oraz pełne pustych kalorii czipsy i paluszki na ich zdrowe zamienniki. Idealnym rozwiązaniem będą oczywiście warzywa i owoce, choć w przypadku tych ostatnich należy zachować czujność – niektóre owoce jak banany czy winogrona posiadają wysoką zawartość fruktozy. Zatem co warto jeść? Nie zaszkodzi nam brokuł, kalafior, ogórek zielony, brukselka, owoce leśne, cytrusy czy jabłka. Warto również dostarczać organizmowi odpowiedniej ilości białka – koktajle na bazie jogurtu naturalnego czy warzywa podane w towarzystwie dipu z jogurtu greckiego to świetny pomysł na zdrową przekąskę wzmacniającą nasz układ odpornościowy.

Milena

Dodaj komentarz