Złe nawyki żywieniowe – najczęściej popełniane błędy

Złe nawyki żywieniowe – najczęściej popełniane błędy

Nasze społeczeństwo staje się z roku na rok coraz bardziej otyłe. Winowajcami takiego obrtu spraw są w dużej mierze złe nawyki żywieniowe. Jemy nieregularnie, często sięgamy po tak zwane szybie jedzenie i nie czytamy etykiet. Jakie są najczęściej popełniane błędy w sposobie żywienia?

Szukasz profesjonalnej firmy cateringowej? Odwiedź: diet4u.pl

Jesteś tym, co jesz. W myśl tego powiedzenia trzeba zadbać o to, aby na naszych talerzach jak najczęściej gościły pełnowartościowe produkty. Prawidłowa dieta powinna być zbilansowana i dostarczać organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Każdy z nas jest inny, więc jadłospis powinniśmy dopasowywać do indywidualnych predyspozycji zdrowotnych, a także do prowadzonego trybu życia. Z pomocą przychodzi tu na przykład doradztwo żywieniowe, a następnie dokładne trzymanie się zaleceń specjalisty. Jeśli nie jesteśmy w stanie sobie na to pozwolić, zawsze można skorzystać z usług cateringu dietetycznego. Jedno jest też pewne – musimy starać się w jak największym stopniu zrezygnować ze złych nawyków żywieniowych. O jakich mowa? Podpowiadamy.

Złe nawyki żywieniowe: za dużo wędlin, mięsa i słodkości

Kiedy w naszym organizmie zachodzi proces spalania białka, wówczas dochodzi do wytwarzania się kwasów. Mowa o siarkowym oraz fosforanowym i oksyproteinowym. Dzieje się tak, kiedy dostarczamy mu za dużą ilość białka zwierzęcego. Co staje się wówczas pierwszym filtrem oczyszczającym? Nasza wątroba, a kiedy ta nie radzi sobie z ich zatrzymaniem, wówczas te gromadzą się w jelicie grubym, żeby potem dojść wprost do krwiobiegu. To wpływa na zatruwanie serca, stawów i nerek.

Zbyt duża ilość słodkości w diecie powoduje magazynowanie glikogenu w mięśniach i wątrobie. Kiedy mamy go nadmiar i sukcesywnie jeszcze dostarczamy kolejne porcje, organizm przysuwa nadmiar do głębokich zapasów, co w praktyce oznacza zwiększanie tkanki tłuszczowej.

Błędy żywieniowe: zbyt mało warzyw, owoców i błonnika

Jeśli chcemy zapewnić organizmowi równowagę kwasowo-zasadową, wówczas powinniśmy tak ułożyć jadłospis, aby jego 60 procent stanowiły owoce i warzywa. Najcenniejsze są warzywa surowe, gdyż w trakcie gotowania tracimy od 30 do 60 procent zawartych w nich biopierwiastków. Trzeba także zwrócić dużą uwagę na błonnik. Ten przyspiesza wypróżnianie, zapobiega nowotworom odbytu oraz jelita grubego, a także zaleganiu i gniciu pokarmu w jelitach. W całej swej powierzchni błonnik absorbuje także cholesterol, co działa przede wszystkim przeciwmiażdżycowo.

Zdrowie na talerzu, to podstawa do zachowania organizmu w dobrej kondycji. Odpowiedni wybór i dobór składników wespół z aktywnością fizyczną może sprawić, że będziemy cieszyć się zdrowiem przez długi czas.

redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *